Felelőssége csak az embernek van – de az ISO-nak több szeme van, mint nekünk
2017. október 17.
Az ISO 9001 szerepe a 2018-as üzleti tervben
2017. december 14.

A versenytársaid a hibáidból élnek – kérdezd az ISO-t!

Láttad A nagy dobás című filmet? Ha még nem, kötelező. Hogyan dőlt a bankszektor saját kardjába, azaz miként esett saját mohósága csapdájába pusztán azzal, hogy csak a nagy számok törvényére figyelt? Ezt dolgozza fel a 2010-es Michael Lewis könyv alapján 2015-ben készült mozi. Miért nézd meg? Hogy lásd, attól hogy nem hiszel az apró hibák erejében, azok még a veszted okozhatják. Az ISO megtanít figyelni a lényegtelenek tűnő részletekre is.

Amitől a sztori és a kiváló szereposztás mellett ez a film zseniális, hogy pontosan megmutatja a gazdasági döntések mechanizmusát: hajlamosak vagyunk a gyakorisági mutatók alapján azt feltételezni, hogy amiből több van jelen pillanatban, abból később is több lesz és valószínűtlen, hogy amiből most kevesebb van, az később domináns trenddé alakul.

Az ISO pajzsot tart a cégünk elé

A gondolkodásnak ezt a torzítását az ISO minőségirányítási rendszerek például a folyamatos visszajelzéssel védik ki. Nem mindig a nagy hibák okozzák a legnagyobb kárt a vállalkozások életében sem. A gyakoriság nyilván alap, tehát, ha van olyan hiányosságunk (gyenge ügyfélszolgálat, hosszú reakcióidő, hibás termék, típushibák stb.), amelyek rendszeresen ismétlődnek, azokat az ISO 9001 például azonnal kiszórja. A bónusz – és szempontunkból a teljesség igénye most a siker kulcsa –, hogy a legapróbb hibákra is fényt derít még mielőtt a versenytársainknak feltűnne.

Marketing alapismeretekből tudjuk, hogy a piaci rés az egyik terjeszkedési lehetőség. Ezt a rést keressük magunk is, csakhogy az átlag vállalkozó általában valamilyen új fogyasztói igényben reméli a dolog kulcsát. Rafináltabb üzletemberek pontosan tudják, hogy a már meglévő piaccal kell valamit kezdeni, azaz megnézik, kik a versenytársak a piacon, mekkora szeletet szakítottak a tortából és mik a gyengeségeik. Például: van-e ISO minőségirányítási rendszerük?

Orrhosszal a versenytársak előtt

Sokkal érdekesebb a tapasztalt vállalkozók számára, hogy a többieknek mik az apró esendőségeik, mi az a megkülönböztető tényező, amiért azonos áron kínált szolgáltatásért vagy termékért a vevőt el lehet csábítani. A nagyon nagy különbség nem releváns, mert ott a piaci részesedés megtartásának legfőbb kulcsa a márkahűség. Az apró esendőségek, amelyek árnyalatnyi eltérések csupán és egy-egy vevő eseti elvesztésénél nagyobb kockázatot nem sejtetnek, sokkal nagyobb veszélyt rejtenek. Az ISO minőségirányítási rendszer bevezetésével pontosan ezekre tudunk villámgyorsan rájönni és még a versenytársak előtt léphetünk.

A gyengeségeink a konkurencia erőssége

Ha mi nem tesszük, számíthatunk rá, hogy a konkurencia kampányaiban megjelenik az árnyalatnyi különbségekre alapozó versenyelőnyt és a minőségi garanciát hirdető retorika. Azaz a mi apró gyengeségeinken kaszál a versenytárs. Például: „Mi három csengetésre felvesszük a telefont!” vagy „Tőlünk egy órán belül választ kap levelére!”, esetleg „Mi azonnal elismerjük, ha hibázunk!” Ugye, milyen fájdalmas? Min múlik tehát, hogy megtartjuk-e ügyfeleinket? Azon a kis árnyalatnyi valamin, ami a minőségi szolgáltatásban valóban megkülönböztető jelzés és ami nem tűnik fel elsőre saját vállalkozásunkban.

Ne várjuk meg, amíg arra is rájönnek, hogy ISO minőségirányítási rendszerünk sincs, mert a konkurenciának van és nem fél használni!

Kérje ajánlatunkat még ma, hogy saját pajzsán maga találhassa meg a réseket, mielőtt még a versenytársak nyilai beletalálnak!